Eindelijk naar Kisumu - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nicolenne Vergouwen - WaarBenJij.nu Eindelijk naar Kisumu - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nicolenne Vergouwen - WaarBenJij.nu

Eindelijk naar Kisumu

Blijf op de hoogte en volg Nicolenne

06 Oktober 2019 | Kenia, Kisumu

Vrijdag 4 oktober :

Vandaag de laatste dag in Rangala. De dag begonnen met lekker op het gemak ontbijten en even douchen. Hierna de laatste spullen gewassen en buitengehangen. Toen de meeste spulletjes, kleding en verzorgingproducten in mijn koffer gedaan. Toen we klaar waren zijn we naar de stage van Britt gegaan, hier is Britt met alle kindjes van haar stage op de foto gegaan (66). En allemaal apart zelfs. Rond 12 uur waren we weer terug bij het huisje, even nagekletst en lekker niks gedaan. Hierna voor de laatste keer lekker geluncht in Rangala.

Vanmiddag hebben we ons een beetje verveeld, haha. Het word echt tijd om naar Kisumu te gaan. Eind van de middag hebben Britt en ik gevolleybald, natuurlijk op een grappige en speelse manier. Vanavond waren we bij babyhome uitgenodigd voor avondeten, super lief. Heel lekker gegeten en het super gezellig gehad met sister, ze bleef maar vertellen hoe blij ze met ons was. Zo leuk om te horen, maar wat waren we ook blij met sister Mary-Ester. Want wat was het een mevrouw met een groot hart, zoveel had ze over voor alle kindjes. Zo fijn om hier te hebben mogen verblijven. Zo dankbaar voor deze ervaring. Zo dankbaar voor deze ervaring.

We kwamen terug en zaten net aan tafel toen de schoonmaakster aan de deur. Ze wilde ons het haar oude huisje laten zien, nu woonde ze er niet meer door een lekkage in het dak. Wat een shock, het huisje was niet grote dan 4m x 2,5m. We mochten binnen kijken maar wat onwijs heftig was dit om te zien. Stapelbed met zijn drie’tjes delen, badkamer achter het huisje. We hebben na het zien van het huisje gelijk besloten om de schoonmaakster de boodschappen die bij ons zouden overblijven te geven aan de schoonmaakster.

Zaterdag 5 oktober :

Vandaag de dag dat we eindelijk naar Kisumu gaan vertrekken. Wat ga ik het hier missen maar wat ben ik tegelijkertijd ook blij om naar Kisumu te kunnen.

Om 8 uur ging de wekker, voor mij best vroeg aangezien ik pas om 4 uur in slaap ben gevallen, oeps. Maar vol goede moed want we konden eindelijk de laatste spulletjes in de koffers gaan doen.

Rond half 10 zijn we afscheid gaan nemen van Sister Mary-Ester van Babyhome. Want om 10 uur zou Consolata er zijn met de auto, natuurlijk zitten we niet voor niets in Kenia en was de auto er pas om 11 uur. Ondertussen hadden we een deel van onze boodschappen op tafel gelegd om aan de schoonmaakster te geven, dit na aanleiding van het zien van haar huisje gisterenavond.

Om 11 uur was de auto er dus eindelijk, spulletjes erin en richting Kisumu. Toen we aan kwamen de spulletjes weggezet en even een korte meeting met zijn allen.

In de middag zijn we heerlijk naar de Masai Market geweest om weer lekker veel spulletjes te halen voor de familie en vrienden in Nederland. Natuurlijk weer lekker veel ingeslagen, maar we zijn er nog lang niet. Na de Masai Market even door naar de supermarkt voor de boodschappen voor dr safari en alvast wat andere spulletjes voor in het huisje.

Vanavond zijn Britt, Daphne en ik heerlijk uiteten geweest. We hebben lekker pizza gegeten met cheesy chips.

Het was een onwijs leuke dag maar ook onwijs vermoeiend !

Zondag 6 oktober :

Wat een lekkere dag vandaag.

Vanacht helaas niet helemaal lekker geslapen, om 5 uur was ik al wakker ondanks dat ik de nacht ervoor ook slecht had geslapen.

Om 8 uur gaan ontbijten en om 9 uur de tuktuk gebeld om samen met Britt nog wat boodschapjes te doen. Natuurlijk blijft het Kenia en was de tuktuk er pas om een oaar minuten voor 10.

Toen we klaar waren met de boodschappen kregen we Sammy, van de tuktuk, niet te pakken. Britt en ik zijn toen lekker wat gaan drinken en wat gaan eten bij Java, een leuk tentje boven de supermarkt.

Toen we terug kwamen zijn we heerlijk even gaan zwemmen, het werd na een uurtje of anderhalf wat donker en zijn toen terug naar binnen gegaan. Ondertussen waren de andere meiden ergens gaan lunchen en hebben Britt en ik pizza van gisteravond gegeten.

De rest van de dag heerlijk op het gemak gedaan en uitgerust voor de lange reis naar de Masai Mara morgen.

Want morgen vertrekken we dus op safari, het is 8 uur rijden ongeveer. We gaan 3 dagen. In mijn volgende verslag zul je hier meer over lezen.