Ziek, dagje naar straatkinderen en berg beklimmen - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nicolenne Vergouwen - WaarBenJij.nu Ziek, dagje naar straatkinderen en berg beklimmen - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nicolenne Vergouwen - WaarBenJij.nu

Ziek, dagje naar straatkinderen en berg beklimmen

Blijf op de hoogte en volg Nicolenne

10 November 2019 | Kenia, Kisumu

Maandag 4 november, Dinsdag 5 november, Woensdag 6 november :

Helaas heb ik over deze dagen niks te vertellen. Heb 3 dagen ziek op bed gelegen met enorme hoofdpijn en een migraineaanval als gevolg. Volgende week gaan we weer volle bak aan de slag.

Donderdag 7 november :

Vandaag ben ik met Britt mee naar stage gegaan. Dit was op het straatkinderenproject van PandiPieri. Hier worden kindjes tussen (op het moment) 3-4 jaar tot 16-17 jaar naartoe gebracht die op straat leefde. De kindjes hebben bijvoorbeeld geen ouders meer omdat deze overleden zijn of ze hebben de kinderen zelf buiten gezet, ook zijn er verschillende die mishandeld waren en zijn weggelopen.

Om 8 uur hebben we eerst een half uurtje gekletst, de kinderen waren nog een film aan het kijken. Hierna zijn we naar een klaslokaal gegaan, hebben we een voorstelrondje gedaan en zijn ze begonnen met de drama les. Morgen kwamen er bezoekers, ze gingen hun uitleggen hoe het straatkinderenproject werkt door middel van een soort toneelstuk.

Na een korte pauze zijn we naar een soort van bibliotheek gegaan. Hier was het de bedoeling dat de kindjes tot rust konden komen of even een boek konden lezen. Sommige kinderen deden dit, voor andere was het ruzie zoeken en elkaar pijn doen. Na het politieagentje spelen hadden we lunchpauze en vanmiddag hebben we lekker met de kindjes gespeeld bij het speeltuintje. Rond half 3 was er een jongentje van 3 bij mij op schoot in slaap gevallen, die heeft lekker liggen slapen tot kwart voor 4.

Wat heb ik een enorm leuke en bijzondere dag gehad op dit mooie project.

Vrijdag 8 november :

Vanmorgen lekker uitgeslapen, ontbeten, even in de douche gestapt en lekker de was op mijn gemakje gedaan. Om 12 uur waren de meiden uit Rangala er en om 12.15 waren Sammy en Maurice er om ons naar Mariëlle thuis te brengen. Mariëlle is pasgeleden verhuisd dus zijn we gaan kijken naar het nieuwe huis en hebben we lekker samen geluncht. Hierna zijn Daphne, Britt en ik nog even naar de Masai Markt geweest. Vanavond hebben we een lekkere filmavond gehouden met zijn drietjes.

Zaterdag 9 november :

Vandaag stonden Mariëlle en Amos om 9 uur voor de deur met een auto. We gingen vandaag een boswandeling in de KakaMega Forest maken. De boswandeling leek eerder op een enorme klim maar het was wel een super mooi uitzicht toen we eenmaal boven aan de berg kwamen. Na de klim zijn we toch nog een klein stukje een mooi bos ingegaan. Rond 3 uur ongeveer denk ik dat we weer terug waren op Panda’s Paradise. Vanmiddag lekker even wat gezwommen in het zwembad en vanavond lekker uit eten geweest. Toen we weer thuis kwamen nog lekker wat serie gekeken en weer lekker gaan slapen.

Zondag 10 november :

Heerlijk rustig dagje gehad vandaag. Lekker uitgeslapen, wat boodschapjes gedaan en weer lekker gaan zwemmen. Echt genoten van deze zondag. Deze week helaas 3 dagen ziek geweest maar komende week ga ik volle bak aan de slag. Komende week draai ik 4 dagen mee op de ICU, dit is ongeveer hetzelfde als de intensive care in Nederland. Heel benieuwd maar toch ook wel heel veel zin in.

• 10 November 2019 - 17:56

Marianne:

Jammer dat je ziek was afgelopen week. Na een paar rustige dagen mag je er maandag weer vol tegenaan. Is goed na zo"n heftige week als de week ervoor. Hier alles oke al wordt het koud buiten. Wij kijken iedere week uit naar jou verslag. Groetjes een een dikke knuffel.

• 11 November 2019 - 08:32

Linda IJzermans:

Hoi hoi! Balen dat je ziek bent geweest, maar ICU in het vooruitzicht, wat gaaf! Ben benieuwd naar je verhalen hierover. Nog een paar weken, dan moet je je winterjas weer aan ; )

Tot snel! Succes de laatst weken....

Groetjes Linda

• 16 November 2019 - 11:40

Corry M:

Dag Nicolenne, ziek geweest? Dat is vervelend. Maar ik zag dat je weer goed opgeknapt bent. Gezellig groepje hebben jullie! We gaan elkaar meer zien. Groetjes van CoMu