Onze eerste dagen in Kenia - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nicolenne Vergouwen - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen in Kenia - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nicolenne Vergouwen - WaarBenJij.nu

Onze eerste dagen in Kenia

Blijf op de hoogte en volg Nicolenne

01 September 2019 | Kenia, Kisumu

Eerste dagen in kenia

Donderdag 29 augustus :

Vandaag was de dag aangekomen, we gaan eindelijk naar Kenia. We vlogen naar Kenia om half 9, om half 6 hadden we afgesproken op het vliegveld. Even zoeken naar de andere meiden die er al waren, en we konden de koffers weg gaan brengen. En daar kwamen we aan, tijd voor het afscheid. Wat was het rot om afscheid te nemen van mijn lieve moeder, vader en vriend maar wat had ik er zin in om naar Kenia te gaan. Bij het koffers wegbrengen was 1 van mijn koffers een klein beetje te zwaar, maar dit was geen probleem gelukkig. Met zijn allen gingen we naar de duane, daarna even wat eten bij de MC Donalds en richting de gate. Het wachten duurde even maar daar gingen we dan, het vliegtuig in. Een 8,5 uur lange vlucht waar ik enorm tegenop zag. Tijdens de vlucht heeft niemand kunnen slapen en we waren ook super moe toen we op Nairobi airport aankwamen. Over een paar uur de volgende vlucht.

Vrijdag 30 augustus :

We zijn klaar voor de tweede vlucht. We hebben de paspoort controle gehad en onze koffers zijn opgehaald en hebben we weer terug ingeleverd. Wachten op de laatste vlucht van een uurtje. Bij aankomst op Kisumu airport wachtte onze coach ons op. Het was een onwijs klein vliegveld, super makkelijk om alles te kunnen vinden natuurlijk. Eindelijk waren we op de plek van bestemming en allemaal onwijs moe. Mariëlle stond op ons te wachten en had 2 busjes geregeld, eentje voor de koffers en eentje voor ons zelf. De koffers paste maar net in de auto, echt heel erg haha. We gingen eerst geld pinnen, maar dit hoefde ik niet gelukkig want ik had al geld gehaald in Nederland. Hierna gingen we naar ons huisje in Kisumu, wat is het hier mooi. We hebben een geel huisje met 3 slaapkamers, 2 met 2-persoonsbed en 1 met 3 1-persoonsbedden. Ook hebben we 1 badkamer met een douche en een toilet.

Eerst hebben we even wat gedronken met Consolata, Millicent en Marielle. Hierna hadden we hadden 20 minuutjes om ons zelf klaar te maken voordat we even om een Keniaans simkaartje te halen en even wat boodschapjes te doen. Ook hebben we even wat gegeten bij een zaakje waar we gewone Nederlandse producten kunnen eten, zo konden we even wennen aan het Keniaanse eten. Hierna zijn we met de tuktuk weer terug naar het huisje gegaan en konden we lekker relaxen en op tijd naar bed. Ik heb nog even met mijn vriend, mijn moeder en mijn vader gebeld en niet heel lang erna ben ik lekker gaan slapen.

Zaterdag 31 augustus:

Vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen, van 9 uur tot ongeveer 9 uur geslapen. Dit was echt heerlijk, lekker bijgeslapen. Om 11 uur was Marielle bij ons en gingen we de boodschappen doen voordat we naar Rangala gaan, we moesten dus boodschappen doen voor 10 dagen minimaal. Dit was even enorme stress, want het was zo onwijs veel wat wij moesten halen. Nadat we eindelijk alles hadden, zijn we richting het huisje te gaan om even op te ruimen en wat te eten en hierna weer te vertrekken naar de Masai Markt in Kisumu. Hier hebben we heerlijk rondgekeken en alvast wat kleine dingetjes geshopt, OEPS. Bij ieder kraampje stonden mensen je naar binnen te lokken om rond te kijken in hun winkeltje en hun hoopte natuurlijk dat we wat zouden kopen. Het was onwijs mooi en ik kan niet wachten om terug te gaan en hier heel de markt leeg te kopen, hahaha. Hierna weer lekker terug, nog even aan het zwembad wat zitten. En eindelijk onze eerste avondmaaltijd gemaakt bij chefkok Daphne. Even lekker douchen en wat gekletst. Voor we het wist was het 1 uur ‘s nachts, toen hebben we toch besloten om naar bed te gaan ondanks dat het zo onwijs gezellig was.

Zondag 1 september :

Het opstaan vanmorgen deed wel een beetje pijn, nadat we gisteren onwijs laat naar bed zijn gegaan. Om 10 uur werden er een aantal meiden even naar de supermarkt gegaan om wat te snoepen te halen voor in de avond, we hadden gisteren namelijk onwijs veel honger maar hadden niks lekkers om even te kunnen snoepen, haha. Ondertussen heb ik weer eventjes met thuis gebeld, en nog even met mijn vriend gebeld. Hierna was het wachten op de tuktuk die ons naar Duncan Hill Camp zou brengen. Hier gingen we samen met Mariëlle en haar man echt Keniaans eten proeven door middel van kleine hapjes. Het duurde best lang voor het eten er was maar dit was het zeker waard, want wat was het lekker ! Hierna gingen we een boottocht doen op Victoria Lake. We zouden hier hippo’s en krokodillen gaan spotten, beide hebben we niet gezien maar het was onwijs leuk om even lekker te varen. Het was erg lekker weer om even lekker te varen. We moesten wel een onwijs lelijk reddingsvest aan maar dit was natuurlijk voor onze eigen veiligheid. Bij terugkomst hebben we met zijn allen nog eventjes wat gedronken en hierna zijn we met de tuktuk weer terug naar huis gegaan. Vanavond nog even lekker eten, wat opfrissen en dan lekker het bedje weer opzoeken want morgen staat er weer een druk programma voor ons klaar.

• 01 September 2019 - 21:42

Hans:

Fijn te lezen dat t tot nu toe allemaal goed gegaan is. Spannend als je op jacht gaat, spotten, om hippo's en krokodillen te zien. Geniet van deze momenten als je volgende keer meer geluk hebt.

• 02 September 2019 - 01:21

Nancy Kerstens:

Hoi Nicolenne en natuurlijk je mede reisgenoten,

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat, toch wel heel spannend zo'n reis.
    Jullie laten iniedergeval geen moment onbenut.
    Vind het fijn om je reisverslag te lezen en de foto's te bekijken geweldig!
    Kan niet wachten tot het volgende verslag.
    Nog veel plezier en pas goed op jezelf xxx

Groetjes,
    Nancy

• 02 September 2019 - 17:16

Ingrid:

Hoi Nicolenne
    Wow dat is al een hele mooie ervaring en er zullen er vast nog vele volgen. Geniet ervan. Leuk om zo je reisverslag te volgen. En meid wat kun jij mooi schrijven. Ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Veel liefs van mij

• 02 September 2019 - 19:32

Jean-Paul :

Hoi Nicolenne,

Heel erg leuk om al jullie verslagen zo te lezen. Tot nu toe logisch allemaal dezelfde belevenissen, maar ieder beschrijft het op zijn eigen manier.
    Lachen hoe je beschrijft dat je op de Masai Market al lekker hebt geshopt en je eerste kleine dingetjes hebt 'gescoord', een échte meid dus ;-)
    Het afscheid op Schiphol was bijzonder, zeker met alle emotie die er bij iedereen behorend bij de groep vrij kwam. De komende dagen opnieuw afscheid nemen, maar gelukkig nog 2 schoolgenoten direct in je buurt. Toch zal het ff wennen zijn, opnieuw een andere omgeving.

Succes met alles wat gaat komen en vooral genieten!

Groetjes,

Jean-Paul

• 02 September 2019 - 21:14

Marion :

Hi Nicolenne , klinkt allemaal hartstikke mooi. Wat een ervaring is dit en zal dit nog meer gaan worden. Ga ervan genieten!!