Monkey Rock beklimmen en inzamelingsactie - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Nicolenne Vergouwen - WaarBenJij.nu Monkey Rock beklimmen en inzamelingsactie - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Nicolenne Vergouwen - WaarBenJij.nu

Monkey Rock beklimmen en inzamelingsactie

Blijf op de hoogte en volg Nicolenne

29 September 2019 | Kenia, Rangala

Vrijdag 27 september :

Vandaag weer heerlijk om 10 uur naar Kisumu. Eindelijk voor de laatste keer met de bungomaline (lijnbus) naar Kisumu. Want we gaan dit weekend spulletjes halen voor de inzamelingsactie, deze spulletjes kunnen niet allemaal mee met de bungomaline.

‘S middags lekker gaan lunchen met zijn allen bij Laughing buddha’s. Heerlijke ijskoffie op en een club sandwich, keertje wat anders als tosti of een gebakken ei haha.

Vanmiddag onwijs veel spulletjes gehaald voor de inzamelingsactie. Zo veel geld opgehaald waarvan ik zoveel leuke spulletjes kan halen waar ze in Rangala onwijs blij mee gaan zijn. Ik heb nog niet alles kunnen halen maar ik ben al een heel eind.

Zaterdag 28 september :

Vandaag om 6 uur de wekker want om 7 uur was de tuktuk er al om met ons naar Monkey Rock te rijden. Het was ongeveer 40 minuutjes, maar wat een weg. Alleen maar hobbels en soort van kuilen in de weg. En daar stonden we dan, voor de berg, klaar om deze te gaan beklimmen. We gingen de berg op met Marielle en twee gidsen. Van de meiden was ook niet iedereen mee, we waren met Kiki, Gwyneth en Demi. Ik had het me zo anders voorgesteld, er was geen pad te bekennen. Ook moesten we echt klimmen om omhoog te komen, wij waren er vanuit gegaan dat we vooral gingen wandelen... oeps. Het was me een gezweet en gepuf, maar na 2 uur de berg op te zijn gegaan en meerdere moeilijke plekken voorbij te zijn gegaan waren we eindelijk op de helft van de berg bij het riviertje. Gedurende een groot deel van de tocht heb ik hand in hand met Kiki gelopen, zo hadden we net wat meer grip en hou vast. Bij het riviertje hebben we besloten dat we het riviertje als eindpunt gingen houden en na een pauze weer lekker terug naar beneden te gaan. Zo gezegd zo te gaan zou je denken, naar boven was lastig maar naar beneden net zo of zelfs moeilijker. Gladde paadjes en stenen en een uitzicht met een flinke diepte. Het is me uiteindelijk gelukt om tijdens de 4 uur durende wandeling maar 1 keertje te vallen. Toen we eindelijk onze voetjes op de grond hadden, was dit toch wel een enorme opluchting. Wat een onwijs mooie tocht met de meest mooie uitzichten maar wat zwaar was dit. Niemand van ons had dit zo ingeschat. Een aanrader, maar om dit een tweede keer te moeten doen zou ik heel goed na moeten denken.

Toen we thuis kwamen heerlijk het zwembad in gedoken en in de avond lekker met zijn allen naar de KFC

Zondag 29 september :

Vanmorgen waren we weer rond 8 uur wakker. Lekker op het gemak ontbeten en omgekleed. Om 10 uur was Sammy er om met ons naar een paar winkels en de supermarkten te gaan. Ik heb nog wat laatste spullen voor mijn inzamelingsactie gehaald en verschillende boodschappen voor onze laatste week in Rangala.

Toen we terugkwamen lekker gelunched en heerlijk aan het zwembad gelegen.

Om 4 uur werden we opgehaald om naar Rangala te gaan. We zagen de auto op komen rijden die ons zou brengen en zagen gelijk dat deze echt heel klein was, ondanks dat we een grote auto hadden besteld vanwege onze spullen. Uiteindelijk paste alles er gelukkig in na passen en meten. Wel zaten we zelf erg krap achterin, we konden zelfs onzer gordel niet vast doen zo weinig ruimte hadden we. Vanavond heerlijk makkelijk gegeten en nog lekker gekletst over het weekend met zijn allen.

• 03 Oktober 2019 - 15:52

Nina Langenberg:

Nicolenne

Weer super leuk om jullie verhalen te lezen, zo reis ik een beetje met jullie mee.
    Kenia is ook heel mooi heb je al ervaren.
    Maar ook heel anders, zoals je beschrijft. Je bestelt iets maar krijgt gewoon iets anders.
    Kan allemaal daar en niemand maakt zich druk.